Emanuel Gyenes a debutat în ediția din acest an a Raliului Dakar! Românul a ocupat locul 33 la clasa moto, în prologul de sâmbătă.
Victoria a fost obținută de americanul Ricky Brabec, favorit să se impună și în acest an la clasa moto, după succesul din 2020.
România va avea în acest an și un echipaj auto la Dakar Rally 2021 format din Claudiu Barbu și Marius Lupu (la clasa SSV). Primul este fost pilot de Rally Raid în Campionatul Național al României la clasa motocicletelor de peste 450cc. Echipajul Transcarpatic Rally Team va participa cu un „special service vehicle” marca Polaris, modelul RZR 1000 Turbo S, clasa T4.1 Turbo.
Aflat la a 11-a participare în Raliul Dakar, Gyenes nu s-a descurcat rău și a fost cronometrat în 7 minute și 4 secunde, pe cei 11 kilometri ai prologului de la Jeddah.
La clasa auto, Nasser Al-Attiyah, triplu câștigător al Raliului Dakar, a demonstrat iar de ce este în stare și a încheiat pe primul loc.
Veteranul Carlos Sainz (foto), cel care a câștigat Raliul Dakar anul trecut, a încheiat doar pe locul 28, la 36 de secunde de lider.
Transcarpatic Rally Team, avându-l ca pilot pe Claudiu Barbu, copilot Marius Lupu și echipa tehnică formată din Adrian Moldoveanu si Paul Spiridon, este primul echipaj românesc care va lua startul la categoria auto, în cadrul Raliului Dakar ce se desfășoară în Arabia Saudită.
Pentru Claudiu Barbu, aceasta nu este singura premieră. În 2019, a fost primul pilot din istorie, la auto, care a trecut linia de sosire la Dakar, în Senegal, fără copilot și fără o echipă de asistență tehnică, în competițiile Africa Eco Race. Acesta a parcurs peste 6500 de km, traversând deșertul Sahara de la nord la sud, prin Maroc, Mauritania și Senegal.
După ce am reușit să traversăm Deșertul Sahara de trei ori, și am trecut linia de sosire la Dakar, la Lac Rose, pentru Transcarpatic Rally Team, urmează o nouă premieră: primul echipaj auto românesc, ce va lua startul în competiția Dakar Rally 2021, desfășurată în Arabia Saudită. 452 este numărul sub care ne pregătim pentru o nouă înfruntare cu limitele rezistenței umane, fizice și psihice, Cei 4.800 de kilometri de probe speciale în regim de rally-raid, și un total de peste 7.500 km, vor pune la grea încercare anduranța RZR-ului, care a trecut printr-un lung proces de pregătire”, a declarat pilotul Claudiu Barbu.
După ce am reușit să traversăm Deșertul Sahara de trei ori, și am trecut linia de sosire la Dakar, la Lac Rose, pentru Transcarpatic Rally Team, urmează o nouă premieră: primul echipaj auto românesc, ce va lua startul în competiția Dakar Rally 2021, desfășurată în Arabia Saudită.
452 este numărul sub care ne pregătim pentru o nouă înfruntare cu limitele rezistenței umane, fizice și psihice, Cei 4.800 de kilometri de probe speciale în regim de rally-raid, și un total de peste 7.500 km, vor pune la grea încercare anduranța RZR-ului, care a trecut printr-un lung proces de pregătire”, a declarat pilotul Claudiu Barbu.
Duminică este programat prima etapă a Raliului Dakar 2021, între Jeddah şi Bisha, pe distanţa totală de 622 km, din care 277 de kilometri sunt probe speciale.
3 ianuarie – Etapa 1: Jeddah-Bisha (622 km, 277 km specială)
4 ianuarie – Etapa 2: Bisha-Wadi Ad-Dawasir (685 km, 457 km specială)
5 ianuarie – Etapa 3: Wadi Ad Dawasir-Wadi Ad Dawasir (630 km, 403 km specială)
6 ianuarie – Etapa 4: Wadi Ad Dawasir-Riyadh (813 km, 337 km specială)
7 ianuarie – Etapa 5: Riyad-Buraydah (625 km, 419 km specială)
8 ianuarie – Etapa 6: Buraydah-Ha’il (655 km, 485 km specială)
9 ianuarie – Ziua de odihnă în Ha’il
10 ianuarie – Etapa 7: Ha’il-Sakaka (737 km, 471 km specială)
11 ianuarie – Etapa 8: Sakaka-Neom (709 km, 375 km specială)
12 ianuarie – Etapa 9: Neom-Neom (579 km, 465 km specială)
13 ianuarie – Etapa 10: Neom-Al-Ula (583 km, 342 km specială)
14 ianuarie – Etapa 11: Al-Ula Yanbu (557 km, 511 km specială)
15 ianuarie – Etapa 12: Yanbu-Jeddah (452 km, 225 km specială)/Festivitatea de premiere
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER